STYMULOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-KOMUNIKACYJNEGO DZIECKA Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU - OD ZABAWY DO ROZWOJU MOWY
Każdy człowiek chce czuć się akceptowany i zrozumiany. Zanim dziecko zacznie posługiwać się mową, nabywa szereg umiejętności społeczno-komunikacyjnych, które budują społeczny fundament. Wiele dzieci omija kluczowe kompetencje co powoduje nieharmonijny rozwój zwłaszcza w obszarze społeczno-komunikacyjnym. Dotyczy to przede wszystkim dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Jeśli obserwujesz u dziecka:
- Opóźniony lub nieprawidłowy rozwój mowy.
- Dziecko posługuje się mową, ale nie spełnia ona funkcji komunikacyjnej (brak naprzemiennej rozmowy z rodzicem; mowa ,,bezbarwna”, nieadekwatna sytuacyjnie).
- Nieprawidłowy rozwój społeczny dziecka.
- Zachowania trudne u dziecka z trudnościami komunikacyjnymi.
Jeśli chcesz się dowiedzieć:
- Jak zabawa wpływa na rozwój dziecka.
- Jak tworzyć aktywności stymulujące rozwój społeczno-komunikacyjny.
- Dlaczego komunikacja niewerbalna jest kluczowa dla dalszego rozwoju mowy.
Na szkolenie zapraszamy szczególnie rodziców małych dzieci w trakcie diagnozy lub po diagnozie (całościowe zaburzenia rozwoju), rodziców zaniepokojonych rozwojem swoich dzieci, nauczycieli przedszkolnych, nianie i profesjonalne opiekunki, studentów studiów pedagogicznych i psychologicznych.
UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU W SZKOLE - NARZĘDZIA I STRATEGIE DO PRACY Z UCZNIEM
Rosnąca liczba dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wymaga od nauczycieli i specjalistów pracujących w placówkach edukacyjnych, dostosowania wymagań i wdrażaniu strategii wspomagających proces uczenia. Każde dziecko jest indywidualną jednostką, mającą swoje pasje, wyjątkowe motywacje i każde w nieco inny sposób doświadcza otaczającego świata, ze względu na wyzwania sensoryczne.
Obszary i tematy omawiane na szkoleniu:
- Całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, czym są, objawy, przebieg itp.
- Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole.
- Opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznej i inne dokumenty- jak je czytać i które informacje są dla nas kluczowe.
- Planowanie pracy - szukamy motywacji i indywidualnego podejścia do ucznia.
- Dziecko ze spektrum autyzmu w klasie- relacje rówieśnicze jako kluczowy element poczucia bezpieczeństwa i akceptacji.
- Planowanie strategii do Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego (IPET).
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu wspierania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Otrzymają również bazę gotowych pomysłów i scenariuszy do pracy z uczniem i klasą, a także inspiracje do tworzenia własnych pomocy edukacyjno-terapeutycznych.
WCZESNE WYKRYWANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA
Rozwój każdego dziecka to dynamiczny proces, pełen kryzysów rozwojowych i wątpliwości. Jak rozróżnić które zachowanie jest normą, a które wymaga specjalistycznej oceny? Czy to już ten moment w którym należy podnieść alarm i szukać pomocy doświadczonego specjalisty z zakresu rozwoju małego dziecka? Czy z moim dzieckiem jest wszystko w porządku? Czy mój podopieczny wymaga wsparcia?
W związku z tymi i innymi pytaniami, stawianymi każdego dnia przez tysiące rodziców wychowujących małe dzieci oraz opiekunów i nauczycieli (od żłobka po przedszkole), przygotowaliśmy szkolenie dotyczące rozwoju małego dziecko.
Jeśli jesteś:
- Rodzicem po raz pierwszy w życiu i nie wiesz czy zachowania Twojego dziecka są w normie lub coś Cię martwi ale nie masz z kim porozmawiać o swoich wątpliwościach.
- Nauczycielem lub opiekunem w żłobku czy przedszkolu i chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę w rozwoju swoich podopiecznych. Które zachowania są w normie a jakie mogą oznaczać pojawienie się w przyszłości trudności.
- Dyrektorem placówki wychowawczo-edukacyjnej mającej pod opieką maluszki i pragniesz podnosić kompetencje swojej kadry by móc reagować na wczesne oznaki nieprawidłowości.
- Nianią, studentem ostatnich lat studiów kierunków pedagogicznych lub psychologii.
To szkolenie jest dla Ciebie. Pomoże Ci poznać i pogłębić wiedzę dotyczącą rozwoju małego dziecka i znaczenia określonych etapów w procesie nabywania kolejnych umiejętności społeczno-edukacyjno-komunikacyjnych.
Na szkoleniu dowiesz się:
- Jak wygląda rozwój dziecka od 0 do 5 roku życia.
- Grupy i czynniki ryzyka wystąpienia nieprawidłowości w rozwoju.
- Kryzysy rozwojowe- kiedy i dlaczego się pojawiają (ich znaczenie dla prawidłowego rozwoju).
- Rozwój psychomotoryczny dziecka.
- Odruchy pierwotne i posturalne i ich znaczenie dla rozwoju dziecka (harmonogram pojawienia się i wygaszania).
- Niepokojące sygnały w rozwoju dziecka- co jest normą a co wymaga poszerzenia diagnostyki.
- Dostępne narzędzia przesiewowe dla rodziców i specjalistów do oceny rozwoju dziecka.
- Formy wsparcia dziecka z nieprawidłowościami.
Na szkoleniu przyjrzymy się rozwojowi dziecka z perspektywy całościowej i holistycznej.
Dzięki pracy na nagraniach dzieci w różnych okresach rozwoju oraz nagraniach przedstawiających wczesne oznaki nieprawidłowości, każdy uczestnik będzie miał okazję
Ogromna dawka wiedzy oraz materiałów z którymi uczestnicy wrócą do codziennych aktywności i zabaw z dzieckiem. Wiedza uzyskana w trakcie szkolenia w połączeniu z materiałami, pozwoli uczestnikom podjąć w odpowiednim momencie właściwe formy wsparcia dziecka.